Snappet

Vanaf groep 4 gaan de kinderen werken met een Snappet. Dit is een device waarmee kinderen toegang hebben tot les- en oefenmaterialen dat uitstekend aansluit bij de onderwijsbehoefte van elk kind. Dankzij het gebruik van digitale leermiddelen zijn onze mogelijkheden om in de leerstof te differentiëren sterk toegenomen. Onze school gebruikt in de groepen 4 t/m 6 tablets van Snappet en in groepen 7 en 8 Chromebooks bij rekenen, taal en spelling. Als één van de eerste scholen die deze weg is opgegaan, kunnen we steunen op een rijke kennis en ervaring op dit vlak.

Het werken met Snappet heeft voor de ontwikkeling van de kinderen veel voordelen.

• De kinderen maken door de digitale verwerking van de leerstof meer opgaven in minder tijd.
  • De kinderen kunnen de leerstof verwerken op hun eigen niveau.
  • De kinderen ontvangen directe feedback op hun gemaakte werk. Dit zorgt voor een effectief leerproces, waarbij kinderen gelijk kunnen leren van hun fouten.
  • De kinderen zijn meer gemotiveerd tijdens de verwerking van de leerstof.
  • De leerkracht heeft duidelijk zicht op de ontwikkeling van de kinderen. De leerkracht kan tijdens de les meekijken hoe kinderen de leerstof verwerken en direct verlengde instructie bieden waar dit nodig is.
  • Wetenschappelijk bewezen dat werken met Snappet de leeropbrengsten voor kinderen kan vergroten.

Lucas: "Op de Snappet kan ik aan mijn eigen oefeningen werken."